facebook-icon twitter-icon linkedin-contel: 020 41 14 190

transparant logo

nieuws

5 slimme tips voor een hogere opkomst

limmerick 8241

In deze eerdere blog schreven we al hoe je mensen kunt overtuigen om naar je evenement te komen. Maar deze vijf tips helpen om jouw evenement bij een nog groter publiek op te laten vallen. Ongetwijfeld zitten er praktisch bruikbare tips bij waar je nog niet eerder aan gedacht had.

Tip 1: Nog persoonlijker uitnodigen betekent nabellen

Zelf wel eens een overvolle e-mail inbox gehad? Waarschijnlijk wel. Klanten die je uitnodigt hebben dat ook. Ga er dus niet zomaar vanuit dat ze jouw uitnodiging ook gelezen hebben in de tsunami van informatie waar ze dagelijks mee te maken hebben. Zeker als er geen persoonlijke maar info@ e-mailadressen gebruikt worden is het zinvol om na te bellen en geïnteresseerden persoonlijk uit te nodigen. Met als voordeel dat je meestal ook gelijk het persoonlijke e-mailadres hebt voor de volgende keer. Weten wie er achter info@ zit loont dus altijd de moeite. Nog gerichter bellen? Check altijd even ‘over ons’ op de website of probeer via sociale media om de juiste contactpersonen te achterhalen.

Tip 2: Experimenteer met meerdere uitnodigingsboodschappen

Wie een groot evenement organiseert komt er vaak achter dat er verschillende redenen voor mensen zijn om het evenement te bezoeken. Daarom de tip om jouw boodschap voor de directeur of de ondernemer net iets anders te laten zijn dan die voor bijvoorbeeld de marketingmedewerker of accountmanager. Door met meerdere uitnodigingen te experimenteren ervaar je tevens welke boodschap de grootste opkomst oplevert.

Tip 3: Gebruik verschillende uitnodigingsvormen

De tendens tegenwoordig is om alles online te doen als het om uitnodigen gaat. Dus via een e-mailnieuwsbrief of de inzet van social media. Maar misschien dat een persoonlijk geschreven of geprinte uitnodiging in een envelop wel méér opvalt. Ook in offline zijn er allerlei aantrekkelijke alternatieven, zoals opvallende pop-up uitnodigingen die bij het openmaken zelf uit de envelop springen of een bepaalde vorm aannemen.

Tip 4: Zet het evenement op de tijdlijn van de gastspreker

Dit is een slimme manier die bijna altijd wordt vergeten. De inspirerende gastspreker heeft waarschijnlijk een groot sociaal netwerk op LinkedIn of bijvoorbeeld Facebook. Vraag de gastspreker of hij of zij akkoord is dat je een bericht plaatst. Hoe het werkt? Bijvoorbeeld door de volgende tekst te gebruiken: “Trots dat wij @naam gastspreker binnenkort op ons evenement mogen verwelkomen”. Voorzie dit bericht van de link waarop deelnemers zich kunnen inschrijven. De kans dat jouw gastspreker een groter netwerk bereikt dan de honderden e-mailnieuwsbrieven die je gezonden hebt is groot.

Tip 5: Gratis reclame voor jouw evenement

Als je een evenement organiseert met een hoog informatief gehalte dan kan je gratis reclame krijgen door nog twee slimme dingen te doen. Allereerst heeft de lokale of regionale pers mogelijk interesse om deel te nemen en er vooraf gratis over te schrijven. Ten tweede kunnen jouw collega’s natuurlijk ook ambassadeurs zijn van het evenement. Een slimme organisator vraagt aan zijn of haar collega’s of zij de inschrijvingslink willen delen voorzien van een kant-en-klare boodschap. Maak het collega’s dus makkelijk om te delen en je krijgt gegarandeerd hogere opkomsten.

Hoe organiseer jij succesvol evenementen in 2019?

limmerick hoe organiseer jij succesvol evenementen in 2019

Allereerst de beste wensen voor 2019. Ik hoop dat wij samen veel mooie evenementen organiseren in dit nieuwe jaar. Met meer dan 20 jaar aan ervaring in de evenementenbranche is Limmerick ook in 2019 graag jouw partner in licht verhuur, geluid verhuur en productieondersteuning.

In onze blogs komen diverse thema’s aan bod die jou helpen om succesvol evenementen te organiseren. Om ook in 2019 te knallen, zetten wij een aantal besproken thema’s uit 2018 op een rij. Wil jij de volledige blog lezen, klik dan op de kop van de desbetreffende alinea.

Alleen maar liefde voor de evenementenbranche!

Als licht- en geluidstechnicus geloof ik in de kracht van hoogwaardige apparatuur. Er is een aanzienlijk kwaliteitsverschil tussen de kwaliteitsmerken en de goedkopere merken. De apparatuur die je kiest, werkt door in je evenement. Vanuit mijn liefde voor de evenementenbranche, heb ik er voor gekozen om alleen met hoogwaardige apparatuur te werken. Een principe waaraan ik vasthoud!

Hoe overtuig je mensen om naar je evenement te komen?

Hoe goed denk jij na over je evenement? Zo goed, dat jij ervan overtuigd bent dat men massaal komt? Zorg jij voor een unieke ervaring, iets waarvan mensen denken: daar moeten we heen? Een goede voorbereiding kan veel stress besparen. Daarom bespraken wij in deze blog een aantal actiepunten die op jouw ‘to do list’ dienen te staan.

Prikkel de bezoekers van jouw evenement met goed licht en geluid

Hoe prikkel jij de zintuigen van jouw bezoekers? Doe je dat op een dusdanige manier dat zij deze beleving graag delen met anderen? Bekijk of jij twee belangrijke stelregels van licht- en geluidstechnici volgt.

Wat mag je niet vergeten als je een openlucht evenement organiseert?

Wellicht ben jij nu al bezig met de voorbereidingen voor openlucht evenementen in de zomerperiode. In deze blog gaven wij drie belangrijke punten die je niet mag vergeten als jij een openlucht evenement organiseert.

4 gouden tips voor jouw Amsterdam Canal Parade bootfeest

De Amsterdam Canal Parade is een jaarlijks spektakel waaraan 80 boten door de Amsterdamse grachten varen en alles uit de kast halen om een onvergetelijke ervaring te creëren. In de afgelopen jaren hebben wij talloze klanten geholpen bij het organiseren van hun bootfeest. Daarom in deze blog een aantal tips voor een geslaagd Canal Parade bootfeest.

Plezierig samenwerken aan een geslaagd evenement

Plezier hebben tijdens werktijd is enorm belangrijk. Het werkt door op de bezoekers van het evenement. Als evenementenorganisator dien je je te verdiepen in de wensen van jouw personeel en jouw dienstverlening aan hen hierop aan te passen. Vind jij het hebben van blije medewerkers ook belangrijk? In deze blog gaf ik jou tips die jou en jouw medewerkers een glimlach op het gezicht bezorgen.

In 2019 komen weer nieuwe onderwerpen met betrekking tot de evenementenbranche aan bod. Is er een specifiek thema waarover jij graag meer informatie wilt? Neem contact met mij op en dan zie jij die wellicht terug in mijn blog.

Plezierig samenwerken aan een geslaagd evenement

Limmerick Plezierig samenwerken aan een geslaagd evenement

Wanneer is de organisatie van jouw evenementen vlekkeloos verlopen? Je stuurt je personeel aan op weg naar het einddoel: een geslaagd evenement. Dat einddoel is altijd hetzelfde, alleen de weg ernaar toe kan nogal wisselen.

Ik ben van mening dat plezier hebben tijdens werktijd enorm belangrijk is en dat het doorwerkt op de bezoekers. Personeel is blij en bereid om een tandje harder te gaan op het moment dat ze zich gewaardeerd voelen, er sprake is van een goede informatievoorziening, voldoende rustpauzes, goede materialen en voldoende eten en drinken. Dit vergt een goede werkvoorbereiding.

Blije medewerkers

Verdiep je in de wensen van je personeel en pas je dienstverlening aan hen hierop aan. Het personeel in de evenementenwereld is divers, de ene is heel bewust met zijn gezondheid bezig en de ander houdt van een borrel en een sigaretje. De catering voor het personeel kan je hierop afstemmen: geef mensen de keus uit bijvoorbeeld salades, gezonde broodjes en verse fruitsappen maar ook gehaktballen, broodjes kroket en energiedrankjes. Wie lange dagen moet maken heeft behoefte aan de juiste maaltijd.

De kleine dingen maken ook het verschil: een blijk van dank voor de inzet simpelweg door een schouderklopje, door te zeggen dat het goed gaat of dat het geheel er mooi uitziet.

Een goede voorbereiding is het halve werk

Een goede werkplanning en goede informatievoorziening zijn goud waard. Het stelt medewerkers in de gelegenheid voldoende pauze te nemen en door te werken op het moment dat er echt iets af moet. Bijvoorbeeld, vlak voordat de show begint of wanneer men achter op schema loopt vanwege onvoorziene omstandigheden.

Daarnaast kan ik als technicus niet voldoende herhalen hoe belangrijk het is om van tevoren helder te hebben welke materialen je precies nodig hebt zodat je team prettig kan werken. Zorg ook voor een back-up plan en extra tools om eventuele onvoorziene technische problemen op te lossen en frustratie in het team te voorkomen.

Als betrokken licht- en geluidstechnicus lever ik graag een positieve bijdrage aan de organisatie van jouw evenement. Ik verzorg de technische voorzieningen dusdanig dat jouw team prettig kan werken. Organiseer jij binnenkort een evenement? Neem contact op. Ik kijk uit naar een plezierige samenwerking.

Alleen maar liefde voor de evenementenbranche!

alleen-maar-liefde-voor-de-evenementenbranche

Ik zit inmiddels meer dan 20 jaar in het vak en het vuurtje voor de evenementenbranche brandt nog steeds volop. Van congressen, symposia tot en met theaterproducties: ik doe het allemaal met plezier. Ik heb echter wel een lichte voorkeur voor technisch complexere projecten - grote producties - omdat ik graag laat zien dat techniek geen probleem of uitdaging hoeft te zijn, maar juiste een goede ondersteuning is.

Het begon allemaal op de middelbare school. Ik was toen al in de ban van evenementen en organiseerde open dagen, schoolfeesten en de schoolmusical. Toen ik een jaar of 18 was, speelde mijn toenmalige vriendin in een kindermusical. Ik ging kijken, zag de technicus aan het werk en dacht: dit lijkt mij leuk om te doen. Ik liep naar hem toe en zei: “Als je een keer een handje nodig hebt, dan moet je het maar zeggen, dan ga ik mee.” Een extra paar handen kon hij wel gebruiken. Vanaf dat moment was ik elk weekend en elke schoolvakantie met Peter, de musicaltechnicus, op pad. Hij heeft mij de kneepjes van het theater vak geleerd; echt alles wat ik moest weten, leerde ik van hem.

Op een gegeven moment had ik veel kennis en ervaring opgebouwd, en merkte ik dat anderen mij om advies vroegen. Daarnaast verzamelde ik steeds meer goede kwaliteitsapparatuur. Stap voor stap groeide mijn passie voor evenementen uit tot een professioneel licht- en geluidsverhuur bedrijf.

Wat ik soms lastig vind aan het ondernemerschap, is potentiële klanten de voordelen laten inzien van hoogwaardige apparatuur, zonder het aan ze te kunnen laten zien of horen. Er is echt een aanzienlijk kwaliteitsverschil tussen kwaliteitsmerken en de goedkopere merken. Een kenner weet dit, maar een leek kan het onderscheidt vaak niet maken. Die kiest regelmatig voor de goedkoopste aanbieder, denkende dat hij daarmee een betere prijs betaalt voor dezelfde kwaliteit of minimaal kwaliteitsverschil. De apparatuur die je kiest, werkt door op je evenement. Vanuit mijn liefde voor de evenementenbranche, heb ik er juist voor gekozen om alleen met hoogwaardige apparatuur te werken. Een principe waaraan ik vasthoud! Wellicht delen wij dezelfde voorliefde voor mooie evenementen.

Organiseer jij nou ook mooie evenementen en werk je het liefst met hoogwaardige apparatuur? Laat het mij weten. Ik hoor je graag.

4 gouden tips voor jouw Amsterdam Canal Parade bootfeest

Groot feest en gekte in de stad. Op 4 augustus vindt de Amsterdam Canal Parade plaats. Een jaarlijks spektakel waaraan 80 boten door de Amsterdamse grachten varen en alles uit de kast halen om een onvergetelijke ervaring te creëren. In de afgelopen jaren hebben wij talloze klanten geholpen bij het organiseren van hun bootfeest. Daarom geven wij vier tips voor een geslaagd Canal Parade bootfeest.

limmerick 4 gouden tips voor jouw Amsterdam Canal Parade bootfeest header

1) Kies de juiste speakers

Bij de Canal Parade hoort natuurlijk goede muziek. Kies goede geluidsapparatuur, zodat de feestvierders op de boot en aan wal het geluid goed kunnen horen. Kies bijvoorbeeld voor line-array speakers! Deze speakers maken een smalle bundel van het geluid en produceren hierdoor kwalitatief goed geluid alleen daar waar jij vaart. Line-array speakers kun je prima richten op de kades, zonder dat de wijk wordt overspoeld met het geluid.

2) Zorg voor voldoende elektriciteit

Alle aanwezige apparatuur op de boot moet gevoed worden door elektriciteit. Hoeveel stroom heb je daarvoor nodig? Breng dit in kaart en zorg voor genoeg energie om het geheel te laten draaien. Het is toch een zonde als halverwege de tocht het geluid wegvalt omdat het aggregaat niet volstaat of leeg is?

3) Maak je apparatuur goed vast

Heb je ook gedacht aan de hoogte van de bruggen op de route? Je elektronische apparatuur moet natuurlijk wel onder alle bruggen door kunnen. Houd er bovendien rekening mee dat de apparatuur goed vastgemaakt moet worden, anders ketst het misschien overboord. Wij adviseren spanbanden voor een goede verankering van alle elektronische apparatuur.

4) Kies voor duurzame feestartikelen

Wist jij dat vanaf 1 maart 2018 een nieuw evenementenbeleid van kracht is gegaan in Amsterdam? De gemeente streeft naar duurzame evenementen in de stad. Bouw een duurzaam feestje! Kies bijvoorbeeld voor een vuurwerkfontein; het is herbruikbaar, creëert mooie vonken, geeft geen residu en is veilig vanwege de koude vonk. Daarnaast zijn biologisch afbreekbare confetti kanonnen een sfeervolle aanrader.

Met deze vier gouden tips kan jij bouwen aan een fantastisch Canal Parade feest vol muziek, zang en dans. Kan je hulp gebruiken bij het selecteren van speakers, het goed vastmaken van je apparatuur, het aanleggen van een aggregaat, de aankoop van duurzame feestartikelen of heb je andere vragen? Neem contact met ons op.

Passie voor evenementen?

Heeft u ook een passie voor evenementen?
Ontvang 1 keer per maand tips of een verhaal over evenementen.
E-mailadres


Stel een vraag
1000 tekens over