facebook-icon twitter-icon linkedin-contel: 020 41 14 190

transparant logo

nieuws

Waarom congressen en conferenties juist nu interessant zijn?

Waarom congressen en conferenties juist nu interessant zijn?

Informatie en kennis uitwisselen kan tegenwoordig online of via andere digitale middelen. Dus waarom zou je nog op pad gaan naar een congres, conferentie of beurs? Opvallend genoeg neemt het aantal congressen en conferenties toe. Wij denken dat dezelfde digitalisering juist een verklaring is voor de toename van het aantal bezoekers. Dit zijn vijf redenen waarom congressen en conferenties juist nu interessant zijn:

Reden 1: Er is steeds meer behoefte aan menselijk contact!

Veel mensen werken urenlang dagelijks achter een beeldscherm en wisselen informatie met klanten en collega’s uit. Maar hoe iemand werkelijk als persoon is merk je pas via persoonlijk contact. Inspirerende mensen ontmoet je over het algemeen niet via e-mail, maar wel op een podium waar je ze kunt horen, zien en in de ogen kunt kijken.

Reden 2: Je kunt makkelijker communiceren met gelijkgestemden

Tijdens een congres of conferentie stap je veel sneller op iemand af en kan je rechtstreeks vragen stellen aan gelijkgestemden met kennis over hetzelfde vakgebied. Soms komen bezoekers van over de hele wereld en levert het nieuwe inzichten en andere manieren van denken op afkomstig uit andere culturen. Met deze internationale bezoekers had je normaal gesproken niet zomaar even contact opgenomen.

Reden 3: Er is ruimte voor focus op onderwerpen, waarbij je minder snel wordt afgeleid

Tijdens een conferentie of congres is het gebruikelijk om tijdens presentaties de smartphone helemaal uit te zetten. Zodat je (eindelijk) de tijd hebt om je eens helemaal in een onderwerp te verdiepen. Als je online iets aan het uitzoeken bent bestaat er een kans dat je collega je al weer nodig heeft voor iets anders. Het is je vast weleens overkomen dat je onder werktijd plotseling je focus kwijt was.

Reden 4: Kennis halen, kennis delen en je netwerk vergroten

Hoe meer mensen hun mening kunnen geven over een bepaald onderwerp, hoe waardevoller het eindresultaat van het congres of de conferentie. De som van het totaal is in de meeste gevallen groter. Het kan ook uitmonden in een situatie waarbij jij door anderen gezien gaat worden als de specialist op een bepaald vakgebied, waardoor jouw persoonlijke netwerk plotseling sterk vergroot wordt.

Reden 5: Een stimulans voor collega’s en jezelf

In de meeste gevallen komen medewerkers trots en boordevol inspiratie terug van congres of conferentie. Vaak wordt een bezoek gezien als een extra beloning of waardering vanuit de werkgever. Daarnaast is het bezoeken van een congres of conferentie een prima manier om nieuwe ideeën op te doen en de kennis en kunde van de eigen organisatie naar een hoger niveau te tillen.

Vergeet bij het maken van alle jaarplannen niet om minimaal één congres, conferentie of evenement te plannen. Mochten we jou kunnen helpen bij het realiseren van een onvergetelijke ervaring voor klanten of andere deelnemers, neem dan hier contact met ons op.

Handige checklist voor het kiezen van de tofste locatie

 Handige checklist voor het kiezen van de tofste locatie

Er komt behoorlijk veel kijken bij het organiseren van een goed evenement. Met als risico dat je misschien net dat ene belangrijke onderdeel over het hoofd hebt gezien en jouw deelnemers minder blij het evenement verlaten. Daarom deze checklist, in alfabetische volgorde, om je te helpen bij het zoeken naar de tofste locatie voor jouw evenement.

Aantal mensen

Natuurlijk moet er voldoende ruimte zijn voor iedereen. Toch zijn er genoeg evenementen waar plotseling net iets teveel gasten aanwezig waren. Mijn tip is om in ieder geval letterlijk wat ruimte te houden, want stoelen erbij zetten kan altijd.

Airco

Ik moest er recent nog aan denken met dat bloedhete weer. Want je zou toch maar uren in een zaal of andere ruimte moeten zitten met een plat dak zonder airco. Het klinkt zo eenvoudig, maar toch wordt dit vaak over het hoofd gezien.

Bereikbaarheid

Bereikbaarheid is een onderwerp waarover valt te twisten. Maar als het merendeel uit Groningen komt en naar Amsterdam moet rijden is dat waarschijnlijk niet de juiste keuze. Mijn tip is om, indien mogelijk, rekening te houden met de grootste gemene deler. Dus waar komen de meeste deelnemers vandaan?

Binnen of buiten?

Als het een evenement buiten is dan kan het ook plotseling gaan regenen. Is er dan een alternatief? Zijn er voldoende plekken om te schuilen of hoe snel kan je redelijk droog toch ergens naar binnenkomen?

Catering

Heeft de locatie eigen catering, of is het noodzakelijk om iets in te huren? Daarnaast kan het ook interessant zijn om de catering aan te passen aan je thema of specifiek op de doelgroep aan te passen.

Daglicht

De tip voor een binnen evenement is om niet te vergeten te checken of er voldoende daglicht is. Dan gaan deelnemers een stuk opgewekter weer huiswaarts.

Faciliteiten

Ga altijd kijken. Is het schoon en opgeruimd op de locatie? Kan iedereen in een zaal goed op het podium kijken? Is er gelegenheid om ergens even rustig te bellen? Vorm je totaalbeeld vooraf.

Geluid, licht en zicht

Ben je weleens op een evenement geweest waar je niet alles goed kon zien of verstaan? Geluid, licht en zicht zijn zeer bepalend. Kijk welke presentatiemiddelen voorhanden zijn, zoals laptops, projectoren en schermen, maar ook of je vanaf elke plaats alles goed kunt meemaken.

Hotels

Mocht jouw evenement niet voor iedere deelnemer even goed bereikbaar zijn, onderzoek dan of er voldoende hotels in de buurt zijn die kamers vrij hebben voor gasten.

Kosten

Klopt de prijs/prestatieverhouding?

Parkeergelegenheid

Voor veel mensen is het ontbreken van voldoende parkeergelegenheid ergernis nummer één. Dat je ergens voor wordt uitgenodigd, je minutenlang aan het rondrijden bent of achteraf een enorme parkeersom moet betalen wil je bezoekers wil je gasten niet aandoen. Dat is niet de beste ‘customer experience.’

Ruimtes

Kloppen de ruimtes bij hetgeen je voor ogen hebt? Mogelijk dat er een plenair gedeelte is en er extra ruimtes nodig zijn voor workshops of deelsessies. Check dus of het klopt met het programma wat je uit wilt voeren.

Sfeer

Alle ruimtes kunnen kloppen, maar toch heb je geen wow-factor kunnen ontdekken. Reserveer dan niet, want waarschijnlijk hebben je gasten dit gevoel dan ook niet.

Toiletvoorzieningen

Zijn ze er voldoende? Want anders lopen geplande programma’s uit de hand vanwege wachtrijen in de pauze.

Zitgelegenheid

De Z is van zitten. Misschien heb je zelf ook wel eens een evenement meegemaakt waar alleen nog maar staanplaatsen over waren of waar je met pijn in je rug van een houten zetel afkwam.

Heb je zelf nog inspirerende toevoegingen?

We hopen dat deze checklist jou helpt bij het vinden van een toffe locatie. En anders kennen we altijd wel een paar goede alternatieven.

Bedrijfsevenement organiseren? Kruip nu achter de microfoon!

 Bedrijfsevenement organiseren? Kruip nu achter de microfoon!

Het is bijna zover, voordat je het weet zit 2019 er alweer voor de helft op. Het weer wordt mooier, men gaat wat achterover leunen en we hebben als mens de neiging om alvast in de zomersferen te komen. Maar let op! Slimme bedrijven zorgen er vooral nu voor dat hun medewerkers vóór de zomervakantie boordevol inspiratie zitten. Zodat ze na de zomervakantie gelijk voor de volle 100% aan de slag kunnen gaan. Om ook het tweede deel van 2019 positief af te sluiten zijn dit 3 mogelijkheden om een evenement te organiseren. Misschien herken je ze wel.

Dealer- of partnerbijeenkomsten

Breng al je gerespecteerde dealers, partners of franchisenemers bij elkaar om ze te bedanken voor een prachtig mooi eerste half jaar. Combineer dat bij voorkeur met enige kennisoverdracht, interactieve sessies of workshops maar vooral ook een fun element. Je bent immers één grote familie dat een merk vertegenwoordigt.

Productlanceringen

Wat is er nu mooier waneer alle accountmanagers, van directe of indirecte verkoopkanalen, na de zomervakantie voorzien zijn van alle kennis en kunde om een nieuw product vanaf de launchdatum gelijk succesvol te maken? Het eventuele vuurwerk, licht, geluid en alles wat nodig is om dit een onvergetelijk moment te maken verzorgen wij graag.

Klantevenementen

Voor heel veel producten en diensten geldt dat de aankoopbeslissingen langer zijn geworden. Zeker omdat de concurrentie in veel sectoren is toegenomen. Wil je potentieel nieuwe klanten aan je binden, dan is het nu het moment om iets te organiseren. Of anders omschreven; iets wat je pas in november organiseert levert je over het algemeen geen business meer op in 2019! Misschien is dit wel de beste reden om nu contact op te nemen.

Een diversiteit aan feestelijke momenten

Dit waren slechts drie voorbeelden, maar natuurlijk zijn er veel meer momenten voor een evenement, zoals een bedrijfsopening, het doen van een onthulling, een kwartaalmeeting, een theatervoorstelling, een gemeentelijke bijeenkomst of straatfeest.

Wat hebben al die (bedrijfs)evenementen met elkaar gemeen?

Dat het tijd en moeite kost om het goed te doen, want het is namelijk niet je dagelijkse werk. Een andere grote gemeenschappelijke deler is dat deelnemers aan een evenement altijd met een goed gevoel de deur uit moeten gaan.

We helpen je graag

Doordat het ons dagelijkse werk wel is, regelen wij het voor je. Daarbij kan het gaan om de techniek, zoals licht, geluid, muziek, maar ook om de inhoud. We hebben in de entertainmentindustrie veel connecties, zoals sprekers, goochelaars, dansers, zangers, presentatoren, zandtekenaars of al dan niet op maat gemaakt cabaret. Zo werken we bijvoorbeeld heel graag samen met Jerry Rijstenbil van de Fablefactory. Door goede samenwerkingen krijg je unieke feesten en wij hebben de juiste mensen al gevonden om dat te realiseren.

Nu zin in een feestje?

Neem hier contact op om ook het tweede deel van 2019 onvergetelijk te maken.

Amsterdam Canal Parade 2019: Feest voor iedereen!

 Limmerick 1807

Zaterdag 3 augustus a.s. breekt het jaarlijkse kleurrijke feest weer los in onze hoofdstad. Elk jaar kijk ik er met veel plezier naar uit. Ook dit jaar zorgen wij voor het geluid op twee van de ruim 80 boten in de jaarlijkse Parade, onder andere op de boot van GGD Amsterdam. Dit jaar zie ik dat er prachtige goede initiatieven genomen zijn om een nog professioneler feest te maken. Kijk maar:

Ons geluid is dit jaar nog beter!

Vorig jaar richtten wij onze Line-array speakers op de kades, maar werd het officiële geluid van de Amsterdam Canal Parade nog weleens verstoord door omgevingslawaai vanaf afgemeerde boten of de kant. Dit jaar is ons geluid nog beter omdat muziek langs de kant voor even verboden wordt.

Nog meer bezoekers op de kade!

We gaan ons best doen om heel veel mensen een onvergetelijke dag te bezorgen. En dat kan, omdat de kades autovrij gemaakt gaan worden en er op zaterdag 3 augustus tussen 00:00 uur en 23:59 uur niet meer op de grachten geparkeerd mag worden. Het wordt extra gezellig, met honderdduizenden mensen in Amsterdam, rijendik langs de kaden.

We kunnen beter doorvaren!

Als het goed is heeft de gemeente Amsterdam de toestroom van het aantal particuliere boten goed gereguleerd. Dit jaar mag je alleen langs de kant gaan liggen met een boot van maximaal 10 meter als je een Pride Vignet kunt tonen. Zo kunnen meer mensen beter genieten van de Parade.

Feest vieren wordt duurzamer!

Vorig jaar schreven we de 4 gouden tips voor jouw Amsterdam Canal Parade bootfeest. Toen was onze vierde tip om te kiezen voor duurzame feestartikelen. Wat we dit jaar zien is dat confettikanonnen verboden zijn, omdat dat een rotzooi geeft die slecht valt op te ruimen en door eenden, duiven, meeuwen en andere beesten kan worden opgegeten. Gaan we meer rookkanonnen zien? We zullen het zien, of zien we ze juist niet?

Amsterdam Canal Pride door de jaren heen

Het massale feestvieren begon met de Amsterdam Gay Pride in de jaren negentig. Inmiddels is de Amsterdam Canal Pride uitgegroeid tot een Amsterdamse jaarmarkt voor cultuur, sport en feesten voor iedereen. Omdat het een feest is waar elk mens mag laten zien hoe hij of zij zich voelt. Een evenement waar de hele wereld naar kijkt en wat staat voor het afbreken van hokjesdenken of welk vooroordeel dan ook . En dat is pas echt een feest waar we graag aan deelnemen! Het thema dit jaar is ‘Remember the past, create the future’. Zien we jou ook terug?

Aanvullende tip

Alles weten rondom Amsterdam Canal Pride 2019? Je leest het hier.

Een evenement met de WOW-factor? Dit is hoe je dat bereikt!

Een evenement met de WOW-factor? Dit is hoe je dat bereikt!
Wanneer is een evenement geslaagd? Het ligt eraan aan wie je het vraagt, maar het beste is om de mening van de deelnemers te vragen. Als zij geïnspireerd en enthousiast de deur uitgaan is er al heel veel gewonnen. Zeker als zij hun ervaringen met jouw organisatie weer delen met anderen. Dit zijn drie factoren om te komen tot een evenement dat de WOW-factor heeft:

1. Zorg voor unieke belevenissen en ervaringen

Je gasten echt verbazen is misschien wel de allergrootste uitdaging. Herinneringen blijven namelijk vooral hangen als er unieke ervaringen zijn opgedaan. Het gaat bij beleving dus om iets te doen wat bezoekers nog niet eerder hebben meegemaakt. Dat hoeft niet altijd een gastspreker van allure te zijn of een technisch hoogstandje, maar kan ook te maken hebben met op-en-top gastheerschap. Zo werd ik ooit enorm verrast tijdens een evenement waar na afloop mijn auto gewassen was. Blijer naar huis gaan kan bijna niet. Doe dus iets geks wat deelnemers niet verwachten en ze zullen er nog lang over napraten.

2. Raak de emotie

Wie is staat is om de emotie van deelnemers te raken zal langer herinnerd worden. Denk maar wat geluid of muziek oproept als een boxer of dartspeler begint aan de wedstrijd. Goed geluid bepaalt gelijk de sfeer van honderden of soms duizenden mensen. Bij zakelijke evenementen worden aankondigingen van presentaties of opkomsten van gastsprekers lang niet altijd voorzien van inspirerende muziek. Best vreemd eigenlijk. Van de sport valt dus wat te leren. Daarnaast wordt de emotie steeds vaker geraakt door de toepassing van nieuwe technologie. In de entertainment industrie is er een mooi voorbeeld van André Hazes Junior die via een hologram met zijn bekende overleden vader zingt. Gaan we hologrammen ook zakelijk toepassen bij evenementen? Als het aan ons ligt houden we alle technologische opties die de emotie raken open.

3. Maximaliseer de personalisatie

In onze vorige blog, “5 slimme tips voor een hogere opkomst” schreven we al dat je meer deelnemers naar evenementen krijgt als je gebruik maakt van verschillende uitnodigingsboodschappen. Dat betekent ook dat het zinvol is om je programma daarop aan te passen. Deel deelnemers op in logische groepen die bij elkaar passen en laat ze interactief met elkaar samenwerken bijvoorbeeld in korte workshops. Hierdoor zullen na afloop van het evenement jouw gasten dankbaar zijn voor nieuwe interessante contacten in hun netwerk.

Evenement producties worden steeds completer

Een evenement met de WOW-factor kan je ook geheel aan ons uitbesteden. Of het nu om geluid, licht, videowalls, vuurwerk, inrichting, decor, catering, gastheren en gastvrouwen of een toplocatie gaat.

Meer weten?

Klik hier om mee te weten over ons aanbod of neem contact met ons op.

Passie voor evenementen?

Heeft u ook een passie voor evenementen?
Ontvang 1 keer per maand tips of een verhaal over evenementen.
E-mailadres


Stel een vraag
1000 tekens over